Piława

PIŁAWA W TYDZIEŃ PIŁAWA WEEKEND PIŁAWA 1-DNIOWA


Rzeka spławna na odcinku: Sikory – Dobrzyca (85 km)
Sugerowana trasa spływu: Łubowo - stanica Krępsko (75 km)

Poziom trudności: łatwa


Wypożyczalnia kajaków znajduje się w naszej bazie na Piławie w Łubowie- można tam zostawić auta na czas spływu. Baza znajduje się bezpośrednio nad jeziorem Lubicko Wielkie przy polu biwakowym i jest doskonałym miejscem do rozpoczęcia spływu Piławą.

Przepiękna i coraz bardziej popularna trasa kajakowa. Krystalicznie czysta woda, urocze jeziora i nietknięta przyroda to atuty, które czynią z Piławy jeden z najładniejszych szlaków kajakowych Polski. Piława jest szlakiem łatwym, szczególnie polecanym osobom płynącym po raz pierwszy, chociaż im dalej w dół rzeki tym nurt szybszy i dwa ostatnie etapy wymagają już zdolności sprawnego manewrowania kajakiem. Doskonale sprawdzają się tu spływy rodzinne i spływy dla firm. Wokół rzeki znajdują się tereny jeszcze niedawno zupełnie niedostępne dla turystów z uwagi na sąsiedztwo bazy Armii Czerwonej w Bornym Sulinowie, które obecnie jest dużą atrakcją turystyczną. Z miastem i okolicami wiąże się tyle tajemnic, legend i domysłów, że trudno by było opisać je wszystkie-w końcu swoje tajne garnizony miały tu dwie największe armie XX wieku-najpierw niemiecka a po II wojnie światowej armia radziecka.

Koszt transportu kajaków z naszej bazy  do wybranych miejsc na szlaku Piławy*:

  • Sikory - 60 zł
  • Rakowo - 40 zł
  • Łubowo baza - 0 zł
  • Strzeszyn - 40 zł
  • Liszkowo most - 40 zł
  • Borne Sulinowo - 60 zł
  • Zalewy Nadarzyckie pole namiotowe - 80 zł
  • Nadarzyce most - 100 zł
  • Zdbice - 190 zł
  • Szwecja - 180 zł
  • Głowaczewo - 200 zł
  • Czechyń - 210 zł
  • Zabrodzie - 220 zł
  • Stanica Krępsko - 230 zł
  • Hotel Celmar - 240 zł
  • Dobrzyca - 250 zł

* ceny podane są dla ilości kajaków do 10 szt.

Uwaga: w przypadku rozpoczęcia spływu w innej miejscowości niż Łubowo  i samodzielnym zabezpieczeniu przez wypożyczających dojazdu do tego miejsca możliwy jest dowóz kajaków z innej naszej bazy co będzie wiązało się z mniejszymi kosztami transportu w dolnej części szlaku Piławy (np. w okolicach Szwecji)